söndag 16 oktober 2011

Styrkan av estetiken, konsten och det konkreta skapandet


Den senaste tiden har inneburit många utmaningar för mig och min familj. Inte bara ett dödsfall utan flera har drabbat både unga och gamla, nära och kära och påverkar mig och min omgivning. Jag har upptäckt att jag vid beskeden som kommit har jag förutom att bli ledsen känt behov av att hålla mig sysselsatt, med mer kreativa sysslor som att baka, laga mat, fota, redigera bilder och att vara med nära och kära. Att prioritera det som jag känner starkast för har fått komma före andra ”måsten”. Därav en försenad blogg även om reflektioner funnits där kanske mer intensivt än tidigare. Jag funderar över varför jag känner ett så starkt behov av att vara kreativ? Att arbeta med händerna, att uppleva med sinnena och att fånga bilderna och att processa allt i efterhand? Det är någonstans här som jag ännu en gång blir påmind om hur starkt estetiken, konsten och det konkreta skapandet är och hur viktigt det är för livet.




Arrivederci


2 kommentarer:

  1. Blir rörd av dina ord. Tänker på dig. KRAM

    SvaraRadera
  2. stora varma kramar till dig och hela familjen!

    SvaraRadera